שיטת המחקר

הדרך בה בחרתי לחקור את שאלת המחקר שלי היא ראיון של אנשים רלוונטיים.
אעשה שאלון להורים ואשאל אותם על הילדים שלהם, האם זה מפריע להם שהילדים שלהם נחשפים לתכנים כאלה או אחרים, מה הם עושים אם זה מפריע להם, האם איי פעם פנו למישהו בנושא, האם הם בסדר עם זה, האם הם חושבים שלשים את הילדים מול הטלוויזיה כדי שהם יקבלו שקט זה בסדר בעיניהם, האם הם רואים שוני משמעותי בין הילדים שלהם לבין הדור שלהם כשהיו בגיל שלהם או אם יש להם ילדים גדולים אז את ההבדלים בינהם, מה הם חושבים שהפתרון לנושא ועוד.

בנוסף אשלח מייל לחברות השידור עצמם ואשאל אותם על עמדתם בנושא, האם הם מתכוונים או רצו לעשות משהו בנושא, ואם הם כן עשו משהו האם יש משהו יותר שהם יכולים או רוצים לעשות. לגבי החסימות שאפשר לעשות, האם כל ההורים מודעים אליהם.

תכנית העבודה:
-שאלות להורים:
1. כמה שעות ביום הטלוויזיה דלוקה?
2. באיזה שעות בדרך כלל הילדים צופים בטלוויזיה?

3. האם יש לילדים שלכם סמארטפון?
4. כשאתם צופים בתכניות שלכם האם הילדים נמצאים אתכם?
5. האם אתם מפעילים הטלוויזיה כדי לקבל שקט מהילדים למספר שעות?
6. מהו הדבר הראשון שעושים הילדים כשהם חוזרים מבית הספר ומהו הדבר האחרון שעושים לפני שהולכים לישון?

7. אתם בודקים מידיי פעם במה הילדים שלכם צופים?
8. המחשב נמצא בחדר הילדים או בסלון?
9. האם יש גבולות אצליכם בבית לגבי צפייה בטלוויזיה?
10. אם זה מפריע לכם, האם פניתם למישהו בנושא?


-שאלות לחברות השידור:1. האם כל ההורים מודעים לחסימות שניתן לעשות?
2. האם הורים פונים אליכם בקשר לתכנים המשודרים בטלוויזיה?
3. האם כל ההורים מודעים לכך שניתן לחסום ערוצים?
4. מה עוד ניתן לעשות כדי לשמור שילדים לא יראו תכנים לא מתאימים להם?



התשובות לשאלון:







ההתכתבות עם חברות השידור:


התשובה שקיבלתי: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה